Toimitusehdot

LISÄTIETOA VERKKOKAUPASTAMME

Verkkokauppamme noudattaa täsmällisesti kaikkia Suomen lakeja, joten voit tilata meiltä huoletta tutustumatta toimitusehtoihin. Mikäli kuitenkin haluatte lisätietoa esimerkiksi verkkokauppamme maksu- ja toimitustavoista, saatte niitä klikkaamalla alla olevia otsikoita. Voit myös lukea asiakkaidemme kokemuksia ja arvosteluja kaupastamme klikkaamalla tästä.

1. YLEISET EHDOT

Keskisenkello.fi on Keskisen Kello Oy:n ylläpitämä ja omistama markkinapaikka, jossa tuotteiden myyjänä on joko Keskisen Kello Oy (Y-tunnus: 0488993-5) tai mikäli maksat luottokorteilla, Maksuturva Group Oy (Y-tunnus: 2121703-0). Keskisen Kello Oy ylläpitää ja vastaa myös Tuurissa sijaitsevasta myymälästä. Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Keskisen Kello Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa, joka syntyy keskisenkello.fi verkkokaupan välityksellä.

Keskisen Kello Oy pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia toimitusehtoja, jotka on määritelty keskisenkello.fi verkkokaupassa. Mikäli Suomen lakiin tulee muutoksia, astuvat ne voimaan välittömästi.

Keskisen Kello Oy ei vastaa ylivoimaisesta esteestä aiheutuvista vahingoista. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, johon Keskisen Kello Oy ei pysty vaikuttamaan ja jota Keskisen Kello Oy ei pysty kohtuudella voittamaan. Keskisen Kello Oy:llä on velvollisuus ilmoittaa Asiakkaalleen sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä heti kun se on mahdollista.

2. ASIAKAS

Keskisen Kello Oy myy tuotteita keskisenkello.fi verkkokaupan kautta täysi-ikäiselle yksityishenkilölle (jäljempänä kuluttaja) ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaalle. Hyödykkeitä myydään myös yritys- ja julkishallinto- ja yhteisöasiakkaille (jäljempänä yritysasiakas), jotka hankkivat hyödykkeen ammatilliseen tai liikelahjakäyttöön.

Kuluttajakaupassa noudatetaan aina sopimushetkellä voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä toimitusehdot eivät rajoita kuluttajan oikeuksia vaan ovat pakottavan lainsäädännön mukaiset.

Yritysasiakkaiden ja Keskisen Kello Oy:n välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan voimassa olevaa Suomen kauppalakia ellei näissä toimitusehdoissa ole toisin määrätty.

Kun asiakas on vastaanottanut tilaamansa tuotteen, Keskisen Kello Oy pidättää oikeuden lähettää asiakkailleen sähköpostilla tämän tilaamia tuotteita koskevan tuotearvostelupyynnön, johon vastaaminen on täysin vapaaehtoista. Arvostelut julkaistaan keskisenkello.fi verkkokaupassa ja niiden yhteydessä ei näytetä asiakkaan yhteystietoja. Keskisen Kello Oy käyttää arvosteluiden välityksellä kerättyä tietoa kokonaisvaltaiseen palveluidensa kehittämiseen.

Tietosuoja: Keskisenkello.fi verkkokaupan asiakkaiden tiedot on tallennettu Keskisen Kello Oy:n asiakasrekisteriin. Asiakasrekisterin tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. Keskisen Kello Oy:llä on lisäksi oikeus käsitellä rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti, mikäli asiakas on tämän sallinut. Asiakas voi halutessaan kieltää tietojensa käytön markkinointitarkoituksiin ottamalla yhteyttä Keskisen Kello Oy:n asiakaspalveluun. Täydellinen rekisteriseloste löytyy osoitteesta: www.keskisenkello.fi/info/rekisteriseloste/

Evästeet: Keskisenkello.fi -verkkokaupassa käytetään evästeitä, joiden avulla verkkokauppa ja ostoprosessi toimivat ja joiden avulla verkkokauppaa voidaan kehittää käyttäjäystävällisemmäksi. Evästeitä voidaan käyttää myös henkilökohtaisten tuotesuositusten ja kohdennetun mainonnan tarjoamiseksi asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka keskisenkello.fi -verkkokaupan palvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa keskisenkello.fi -verkkokaupan sisällöstä edellyttää toimiakseen evästeiden hyväksymistä. Verkkokauppaa käyttävän henkilön selaimen oletusasetuksiin kuuluu todennäköisesti evästeiden hyväksyminen. Käyttäjä voi kuitenkin estää evästeiden tallentamisen selaimen asetuksista, tai tyhjentämällä tallennetut evästeet selaimesta vierailun päätyttyä. Selaimien valmistajien kotisivuilta löytyy lisätietoa evästeistä ja tarkemmat ohjeet evästeiden poistamiseen.

3. VERKKOKAUPAN TUOTTEET JA HINNAT

Kaikki verkkokauppamme hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskuluja ellei tuotetiedoissa toisin mainita. Mikäli tuote on selvästi hinnoiteltu väärin verkkokaupassamme ja jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtävän tuotteen olevan väärin hinnoiteltu, tuotetta ei toimiteta tilauksesta huolimatta asiakkaalle kyseiseen hintaan. Väärinhinnoittelun sattuessa, Keskisen Kello Oy on velvoitettu ilmoittamaan tuotteen tilanneelle asiakkaalle välittömästi. Keskisen Kello Oy ei myy tuotteitaan jälleenmyytäväksi ja pidättää oikeuden rajoittaa suurten erien myymistä. Keskisen Kello Oy myy tuotteita laissa asetettujen ikärajojen mukaan. Tilaamalla tuotteen ja hyväksymällä toimitusehdot asiakas vakuuttaa, että hänellä on oikeus tilata kyseinen tuote.

Asiakkaan toivomuksesta erikseen tilatuille tai muokatuille tuotteille ei myönnetä palautusoikeutta. Mikäli asiakas kuitenkin haluaa palauttaa tuotteen, peritään häneltä tilaamisesta tai muokkaamisesta aiheutuneet kustannukset kokonaisuudessaan. Palautusoikeus kuitenkin myönnetään, mikäli asiakkaan pyynnöstä tilatussa tai muokatussa tuotteessa on valmistuvika

4. MAKSUTAVAT

Verkkokaupassamme voitte maksaa kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeilla: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken ja Ålandsbanken. Luotto- ja pankkikorteista meillä käyvät: Visa, Visa Electron, Mastercard, Discover ja American Express. Näiden lisäksi voit käyttää myös Paypal palvelua sekä Klarnan Lasku ja Tili -osamaksu palveluita.

Suomen Maksuturva Oy vastaa verkkopankkien sekä Visa ja Mastercard luottokorttimaksujen turvallisuudesta. Yrityksen toiminta on Finanssivalvonnan (Fiva) alaista. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, mikä tarkoittaa, ettei kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. Suomen Maksuturvan toiminnan tärkein periaate on turvallisuus - sekä kauppiaalle, verkkopalvelusta ostavalle kuluttajalle että yhteistyökumppaneinamme toimiville pankeille ja luottolaitoksille. Yrityksen kaikki toimintamallit on rakennettu turvallisen verkkomaksamisen näkökulmasta.

Suomen Maksuturva Oy:tä koskee myös Suomen lain asettamat velvollisuudet huolellisuudesta ja hyvästä hallintotavasta. Suomen Maksuturva vastaanottaa ainoastaan EU:n pankkitoimiluvan haltijoiden välittämiä maksusuorituksia eikä puolestaan välitä rahaliikennettä sellaisille osapuolille, jotka eivät ole Rahoitustarkastuksen valvonnan alaisuudessa.

4.1 Verkkopankkien maksupainikkeet

Verkkokaupassamme voitte maksaa kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeilla. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Suomen Maksuturva Oy (2121703-0) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Suomen Maksuturva Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

4.2 Visa, Visa Electron tai MasterCard-kortit

Kortilla maksaessasi kauppa syntyy asiakkaan ja Maksuturva Group Oy:n välille. Keskisen Kello Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittaa tuotteet tai palvelut ja käsittelee mahdolliset reklamaatiot. Maksun saajana näkyy Maksuturva Group Oy, joka myös käsittelee maksutapahtumia koskevat reklamaatiot.

Klarna Lasku ja Klarna Tili -osamaksu

Laskulla tai osamaksulla maksaessasi sinun tulee luovuttaa henkilötunnuksesi. Luotonantaja eli Klarna tarkistaa luotto- ja osoitetiedot ja myöntää tai evää luoton niiden perusteella. Klarnan maksutavoilla tehdyt tilaukset toimitetaan ainoastaan luotonottajan Väestörekisteriin merkittyyn osoitteeseen. Maksumuistutuksesta veloitetaan muistutusmaksu, alkaen 5 euroa sekä voimassa olevan korkolain mukainen viivästyskorko (viitekorko lisättynä 7 % lisäkorolla).

Luotonantaja on Klarna AB (Y-tunnus SE556737-0431). Jos sinulla on tiliin tai laskuusi liittyvää kysyttävää niin kannattaa ottaa suoraan yhteyttä Klarnaan sähköpostitse asiakaspalvelu@klarna.fi tai soittamalla numeroon 09-42599771.

Klarna Lasku

Osta nyt, maksa vasta toimituksen jälkeen. Maksaessasi Klarna laskulla, voit tehdä ostoksia turvallisesti ja helposti. Sinun ei tarvitse koskaan ilmoittaa korttisi tietoja ja maksat aina vasta, kun tuotteet on toimitettu kotiisi. Ainoa lisäkulu Klarnan laskupalvelusta on 2,90€ laskutusmaksu.

  • Saat tuotteen aina ennen kuin maksat
  • Maksuaika aina 14 päivää
  • Sinun ei tarvitse koskaan ilmoittaa korttisi tietoja
  • Lataa laskusi osoitteesta www.klarna.fi
  • Mahdollisuus osamaksuun

Klarnan Lasku -palvelusta veloitettava laskutusmaksu on 2,90€. Jos maksu myöhästyy, Klarna lisää summaan muistutusmaksun 5,00 euroa sekä voimassa olevan korkolain mukainen viivästyskorko (viitekorko lisättynä 7 % lisäkorolla). Luottotiedot tarkistetaan ennen luoton myöntämistä ja toimitus suoritetaan ainoastaan väestörekisteriin ilmoitettuun osoitteeseen. Henkilotietojasi käsitellään henkilötietolain mukaisesti ja niitä voidaan käyttää kiinnostavien tarjousten ja palvelujen markkinointiin.

Klarna erämaksu

Voit maksaa tilauksesi pienissä osissa Klarnan joustavan erämaksun eli Klarna Tilin, tai Klarnan kiinteiden erämaksukampanjoiden avulla. 

Klarna Tilillä maksaessasi Klarna avaa sinulle ensimmäisen tilauksen yhteydessä tilin automaattisesti. Voit lyhentää tiliä joko itse valitsemissasi kuukausierissä (kuitenkin vähintään joko 5,00€ tai 1/24 laskun loppusummasta riippuen siitä, kumpi on suurempi) tai maksaa sen kokonaan pois yhdellä kertaa. Klarna Tilin käytöstä ei peritä laskutusmaksua. Kaikki Klarna Tilillä maksamasi ostokset yhdistyvät automaattisesti samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle myös silloin, kun maksat Klarnan Tilillä muissa verkkokaupoissa. Saat kuukausittain siis vain yhden laskun. Kun olet maksanut laskun loppusumman, tili sulkeutuu automaattisesti.

Klarna erämaksun avulla valitset haluamasi maksuajan jo valmiiksi verkkokauppamme kassalla. Katso kulut alla olevasta taulukosta.

Erämaksuostoksesi hyväksymiseksi sinulta kysytään verkkokauppamme kassalla henkilötunnuksesi ja väestörekisteriin ilmoittamasi osoite. Saat päätöksen tilauksesi hyväksymisestä välittömästi tilauksen vahvistettuasi. HUOM! Klarnan maksutavoilla tehdyt tilaukset voidaan toimittaa vain tilaajan väestörekisteriin merkittyyn osoitteeseen.


Kuvaus Korko Avausmaksu Laskutusmaksu
Klarna Tili 19,90% 0€ 0€
3kk 0% 9,90€ 3,95€
6kk 0% 19,90€ 3,95€
12kk 0% 29,90€ 3,95€
24kk 9,99% 29,90€ 3,95€

4.4 PayPal

PayPal on kansainvälinen ja turvallinen maksujen välityspalvelu. PayPal:n avulla voit maksaa yleisimmillä luottokorteilla kuten Visalla, MasterCard:lla, American Express:llä tai Discover:lla. PayPal on ilmainen maksuvaihtoehto, joka ei velvoita rekisteröitymään, kun maksu tapahtuu luottokortilla.

Voit myös rekisteröityä PayPal:n asiakkaaksi ja tällöin sinulla on myös mahdollisuus tehdä tilisiirtoja PayPal tilisi kautta. PayPal on siis kätevä nettilompakko, johon voit siirtää rahaa luottokorteilla - myös Visa Electronilla. PayPalin kautta maksaminen on helppoa, nopeaa ja ennen kaikkea maksutonta.

5. TOIMITUSTAVAT

5.1 Postitse

Toimitamme tuotteita lähtökohtaisesti vain Suomeen, ja käytämme lähetysten toimittamiseen Suomen Postia. Jos haluat tilata ulkomaille, niin otathan ensin yhteyttä asiakaspalveluumme. Emme toimita tuotteita postiennakolla. Tuotteet lähetetään tilauksesta katsoen viimeistään seuraavana arkipäivänä. Lähetyksen saavuttua noudettavaksi saat saapumisilmoituksen puhelimeesi tekstiviestillä. Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa lähimmästä postitoimistostanne. Jos tuote mahtuu kirjeeseen, se tulee suoraan kotiinne. Huom! kaikki verkkokauppamme tuotteet toimitetaan suoraan varastostamme. Jos tuote on ostettavissa, niin meillä on niitä vähintään yksi varastossa.

5.2 SmartPOST -pakettiautomaatti

SmartPOST on Itellan uusi ja kätevä toimitustapa. SmartPOST lähetykset toimitetaan valitsemaanne pakettiautomaattiin. Asiakkaalle lähetetään sähköpostivahvistus ja lähetystunnus kun tilaus on lähetetty. Kun paketti on noudettavissa automaatista, saat tekstiviestillä noutokoodin. HUOM! MATKAPUHELINNUMERO ON PAKOLLINEN TIETO. Asiakas saa saapumisilmoituksen ja avauskoodin tekstiviestinä kun lähetys on noudettavissa. SmartPost toimitusten toimitusaika on 1-3 arkipäivää. Suurin osa paketeista on kuitenkin perillä yhden arkipäivän kuluessa!

5.3 Aina ilmainen toimitus

Meillä on ilmainen toimitus kaikille tuotteille. SmartPost-pakettiautomaattiin toimittaminen maksaa 4,90€.

5.4 Toimitusaika

Kaikki tilaukset pyritään toimittamaan postin kuljetettavaksi tilauspäivänä (ennen klo 14.00 tehdyt tilaukset) tai viimeistään seuraavan arkipäivän aikana. Toimitusaikamme on siis 1-2 arkipäivää, eli tuote on parhaimmillan asiakkaalla jo tilauksesta katsottuna seuraavana arkipäivänä. Huom! kaikki verkkokauppamme tuotteet toimitetaan suoraan varastostamme. Jos tuote on ostettavissa verkkokaupassamme, niin meillä on niitä vähintään yksi varastossa.

6. PALAUTUSOIKEUS

Myönnämme tuotteillemme 60 päivän palautusoikeuden. Tuotteen tulee olla kuluttajansuojalain 6. luvun mukaisesti palautuskelpoinen. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Asiakkaalla on oikeus tutustua pakkauksen sisältöön ja sovittaa tuotetta varoen. Tuotteen täytyy kuitenkin olla palautettaessa täysin naarmuton ja uudenveroinen. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen. Me vastaamme palauttamisesta aiheutuneista postikuluista.

Palautusoikeuden rajoitukset kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § perusteella:

  • Kaiverretuille tuotteille ei myönnetä palautusoikeutta räätälöidyistä tuotteista säädetyn lain nojalla.
  • Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta tilattu tehtaalta.

Asiakaspalautukset tulee lähettää aina postin ilmaisella asiakaspalautuksella. Toivomme asiakkailta yhteydenottoa ennen tuotteen palauttamista, että voimme antaa ohjeita palautusta koskien. Yhteyttä voit ottaa sähköpostilla: keskisen.kello@tuuri.fi, tai puhelimella 044-7550444.

Pakkaaminen on palautuksen lähettäjän vastuulla. Palautettava tuote tulee pakata huolellisesti, ettei se vahingoitu kuljetuksessa. Vähimmäisvaatimuksena on vastaavan tasoinen pakkaus, kuin tuotteen ympärillä oli toimitettaessa. Emme vastaa epäasianmukaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Mikäli asiakas on laiminlyönyt tuotteen huolellisen pakkaamisen, tästä aiheutuvat kustannukset peritään asiakkaalta.

7. TAKUU JA VIRHEVASTUU

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Rannekellojen osalta takuu käsittää vain kellon koneiston ja mahdolliset valmistusviat. Takuu ei korvaa rannekellon rungon, rungon pinnoitteen, lasin ja rannekkeen normaalia kulumista käytössä. Takuuehdot löytyvät yleensä kellon käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Rannekellojen takuuaika vaihtelee merkeittäin, mutta yleisin takuuaika on kaksi vuotta. Takuuaika on aina selkeästi merkitty tuotetietoihin.

Huoltopaikka määräytyy valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Asiakas voi hoitaa takuuasiat helposti paikallisen jälleenmyyjänsä kautta, edellyttäen tietenkin, että jälleenmyyjällä on kyseinen tuotemerkki valikoimissaan. Voimme ohjata asiakkaan ottamaan suoraan yhteyden valmistajaan tai tämän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen, jos tästä voidaan katsoa olevan etua asiakkaalle. Pyydämme asiakkaita ottamaan meihin yhteyttä takuuasioissa sähköpostitse keskisen.kello@tuuri.fi tai soittamalla numeroon 044-7550444.

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Emme ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut ja postittamisesta aiheutuneet logistiset kustannukset.

Rannekellon fyysinen avaaminen sen muokkaamiseksi päättää takuun ja laissa määritellyn virhevastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut. Takuuaikana rannekellojen paristot on vaihdettava ammattitaitoisissa kelloliikkeissä.

8. REKLAMAATIOT

Ostotodistus on välttämätön reklamoitaessa tavaran virheestä. Verkkokauppa-asiakkaiden ei tarvitse huolehtia ostotodistuksesta, koska se löytyy meidän järjestelmästämme. Myymälästämme ostaneiden asiakkaiden tulee esittää ostokuitti reklamoitaessa.

Reklamaation käsittely hoidetaan mieluiten kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa sähköpostilla osoitteeseen keskisen.kello@tuuri.fi. Reklamaatio voidaan hoitaa myös liikkeessämme Tuurissa. Asiakas voi myös reklamoida verkkokauppamme yhteydenottolomakkeen kautta.

Toimituksessa rikkoutuneet tuotteet pyritään korvaamaan uudella välittömästi. Huolellisesta pakkaamisestamme huolimatta, posti ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee vahinkoilmoitus postikonttoriisi niin pian kuin mahdollista. Ota myös yhteys meihin, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta välittömästi.