Palautusehdot

Palautusoikeus

Myönnämme tuotteillemme 60 päivän palautusoikeuden. Tuotteen tulee olla kuluttajansuojalain 6. luvun mukaisesti palautuskelpoinen. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Asiakkaalla on oikeus tutustua pakkauksen sisältöön ja sovittaa tuotetta varoen. Tuotteen täytyy kuitenkin olla palautettaessa täysin naarmuton ja uudenveroinen. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen. Kaikki tuotepakkaukset on avattavissa siten, ettei pakkaus vahingoitu. Esimerkiksi teipit ja sinetit kannattaa avata veitsellä, eikä repiä teippiä irti. Me vastaamme palauttamisesta aiheutuneista postikuluista.

Palautusoikeuden rajoitukset kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § perusteella:

  • Kaiverretuille tuotteille ei myönnetä palautusoikeutta räätälöidyistä tuotteista säädetyn lain nojalla.
  • Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta tilattu tehtaalta. Tehtaalta tilattavia tuotteita, kuten joitakin kulta- ja timanttisormuksia, on valikoimissamme kuitenkin hyvin vähän. Jos kyseessä on tehtaalta tilattava tuote, olemme kertoneet tästä erikseen tuotekuvauksessa.
  • Joillekin tuotteille ei myönnetä palautusoikeutta terveydellisistä tai hygieniasyistä johtuen, mikäli tuotteen sinetöity pakkaus on avattu. Tälläisiä tuotteita ovat muun muassa nappikuulokkeet ja sykevyöt.

Asiakaspalautukset tulee lähettää aina Postin tai Matkahuollon ilmaisella asiakaspalautuksella ja palautuksesta on pyydettävä kuitti. Asiakaspalautusasioissa voit ottaa yhteyttä tarvittaessa sähköpostilla: asiakaspalvelu@keskisenkello.fi

Pakkaaminen on palautuksen lähettäjän vastuulla. Palautettava tuote tulee pakata huolellisesti, ettei se vahingoitu kuljetuksessa. Vähimmäisvaatimuksena on vastaavan tasoinen pakkaus, kuin tuotteen ympärillä oli toimitettaessa. Emme vastaa epäasianmukaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Mikäli asiakas on laiminlyönyt tuotteen huolellisen pakkaamisen, tästä aiheutuvat kustannukset peritään asiakkaalta.


Asiakaspalautus

Luethan tältä sivulta ylempänä olevan kohdan palautusoikeus ennen palautuksen tekemistä
 
Keskisen Kello Oy myöntää verkkokaupastamme tilatuille tuotteille toimitusehdoissa määritellyn 60 päivän palautusoikeuden. Tuotteen voi palauttaa joko asioimalla myymälässämme Tuurissa tai lähettämällä postin ilmaisella asiakaspalautuksella.
 
Palautus kivijalkamyymäläämme Tuuriin
 
Jos palautatte verkkokauppatilauksen myymäläämme, huomioittehan että sitä ei käsitellä myymälässä odottaessa. Myyjä vie sen tällöin palautusosastollemme, joka käsittelee palautukset saapumisjärjestyksessä virka-aikoina. Eli arkisin klo 8-16 välillä. Saatte sähköpostitse erillisen vahvistuksen kun palautus on käsitelty loppuun.
 
Palautus Postin tai Matkahuollon kautta

Voitte palauttaa käyttämättömän tuotteen tai tuotteet hyvin suojattuna samassa pakkauksessa missä tilaus tulikin, tai vastaavassa. Laittakaa mukaan kaikki mitä tilauksen mukana tuli, myös tuotteiden omat rasiat. Kirjoittakaa lähetyslistaan ”Asiakaspalautus”. 

Tilausnumero täytyy myös merkitä palautuspaketin ulkopuolelle vähintään kahdelle sivulle.

Palautusosoite:
Keskisen Kello Oy
Onnentie 7
63610 Tuuri

Kertokaa Postin asiakaspalvelijalle kyseessä olevan asiakaspalautus ja antakaa palautustunnus 614977. Näin teille ei koidu palautuksesta kuluja. Huomioitavaa on, että palautuksen saapumisessa meille kestää yleensä 5-7 arkipäivää.

Vahvistamme sähköpostitse kun palautus on saapunut ja olemme käsitelleet palautuksen.

Voitte tehdä palautuksen myös Smartpost pakettiautomaatilla. Tätä varten tarvitsette Helposti-koodin joka on saatavilla Postin sivulta osoitteesta https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/palautapaketti/

HUOM! Jos teette palautuksen Postin sijasta Matkahuollon toimipisteestä, käyttäkää Matkahuollon palautustunnusta 9505715

 

Maksutavasta riippuen hyvitys tapahtuu seuraavasti

Pankki- tai korttimaksun palautus tulee Klarnan kautta suoraan samalle kortille tai pankkitilille, mistä tilaus on maksettu. Klarna hyvittää maksun yleensä 7 pankkipäivän kuluessa.

Klarna laskusta voitte maksaa laskulta pitämienne tuotteiden summan. Koko tilauksen palautuessa perumme laskun kokonaisuudessaan. Voitte myös kirjautua Klarnan asiakastilillenne ja laittaa laskun pitoon palautuksen nojalla, näin teidän ei tarvitse huolehtia laskun eräpäivästä. https://app.klarna.com/login?market=se

 
Jos olette jo maksanut laskun, niin Klarna ottaa teihin yhteyttä ja palauttaa teille rahat.

Reklamaatiot

Huolellisista toimintatavoistamme ja laadukkaista tuotteistamme huolimatta kaikki ei aina mene niin kuin suunniteltiin. Olemme varatutuneet myös näihin epämiellyttäviin tilanteisiin ja teemme parhaaamme asian selvittämiseksi mahdollisimman nopeasti. Löydätte helposti ratkaisuja yleisimpiin ongelmiin ja vikaselvityksiin tukisivuiltamme täältä https://asiakaspalvelu.keskisenkello.fi/fi/support/solutions/76000002972

Asiakaspalvelumme auttaa teitä tarvittaessa asioiden selvittämisessä. Reklamaatioasioissa tavoitatte asiakaspalvelumme joko sähköpostilla osoitteesta asiakaspalvelu@keskisenkello.fi tai soittamalla numeroon 044 7550 444. Katso asiakaspalvelumme aukioloajat alta.


Asiakaspalvelumme aukioloajat

Verkkokauppamme asiakaspalvelu:

Chatin aukioloaikoina voit keskustella asiakaspalvelumme kanssa reaaliajassa. Löydät chatin oikeasta alakulmasta, kun klikkaat sinistä puhekupla-painiketta.

Sähköpostilla tavoitat meidät osoitteesta asiakaspalvelu@keskisenkello.fi. Pyrimme vastaamaan sähköposteihin ja yhteydenottolomakkeella lähetettyihin viesteihin mahdollisimman nopeasti, arkisin yleensä 24 tunnin sisällä. Viikonloppuisin lähetettyihin yhteydenottoihin pyrimme vastaamaan viimeistään maanantaina.

Puhelimella tavoitat meidät numerosta 044-7550444. Puhelinasiakaspalvelumme on avoinna maanantaista perjantaihin 9-17